Lekcie

Kurzy / nábory / cvičenia / školenia / workshop

Miesto konania: Košice, Slovensko


Dátum konania: 16.11.2019 - 16.11.2019

Počet lekcií: 1 / Dĺžka 1 lekcie: 240 min.


Level:

začiatočník

Veková skupina:

teen 15-18r, dospelí 18+, 35+, 65+

Vhodné pre:

muži aj ženy

Počet žiakov (min.-max.):

Min: 5 Max: 8


Popis a špecifikácia:

KURZ, KTORÝ VÁM DODÁ CHUŤ FOTOGRAFOVAŤ

Kúpili ste si digitálnu zrkadlovku aleno iný fotoaparát, ale fotíte väčšinou v automatickom režime? Príďte na náš kurz a posuniete svoje fotky na novú, profesionálnejšiu úroveň.
Naučíme Vás porozumieť nastaveniam Vášho fotoaparátu a používať ich kreatívnym spôsobom. Zoznámite sa so základnými pojmami fotografickej expozície: čas – clona – ISO a zistíte, ako ovplyvňujú Vaše fotografie. Naučíte sa používať blesk tak, aby bol na fotkách neviditeľný a všetko si prakticky vyskúšate na jednoduchých fotografických cvičeniach.
Príde aj krásna modelka ;)

Na kurze zodpovieme Vaše otázky:
1. Ako vlastne funguje fotoaparát?
2. Prečo sa zrkadlovka volá “zrkadlovka” a ako funguje? Ako funguje bezzrkadlovka?
3. Čo je to clona? Ako dosiahnem “rozmazané” pozadie?
4. Čo je to čas uzávierky? Ako dosiahnem, aby moje fotky boli ostré?
5. Na čo slúži pri fotografovaní ISO?
6. Ako a podľa čoho manuálne nastavím správne hodnoty clony a času?
7. Čo robiť, keď som všetko nastavil správne a môj objekt na fotke aj aj tak príliš svetlý/tmavý?

Cena kurzu: 49,- Eur
(zahŕňa lektorku, školiacu miestnosť vybavenú dataprojektorom, občerstvenie - káva, čaj, minerálka, drobné sladkosti).
Rozsah kurzu: 4 hodiny - zahŕňa praktickú i teoretickú časť

Pre prihlásenie sa na kurz nás kontaktujte mailom alebo cez kontaktný formulár a uveďte typ kurzu a vybraný termín.

Je dobré mať vlastnú zrkadlovku (prípadne iný fotoaparát), ale na vyžiadanie vieme zapožičať aj našu zrkadlovku. 

Miesta kurzu:
Fotoateliér [me] Michaela Eliáš, Strojárenská 3, Košice
Tatranská galéria - Elektráreň, Hviezdoslavova 12, 058 01 Poprad
Fotoštúdio ZWENG - Prešovská 45, Bratislava


Miesto konania: Košice


Dátum konania: 26.10.2019 - 26.10.2019

Počet lekcií: 1 / Dĺžka 1 lekcie: 300 min.


Level:

začiatočník

Veková skupina:

teen 15-18r, dospelí 18+, 35+, 65+

Vhodné pre:

muži aj ženy

Počet žiakov (min.-max.):

Min: 5 Max: 8


Popis a špecifikácia:

POPIS VIDEOKURZU
Fotoaparáty už dávno neslúžia len na fotenie. Umožňujú Vám tiež natáčať kvalitné video! Prinášame Vám jedinečný workshop zameraný na tvorbu videí pomocou digitálnej zrkadlovky či mirrorless fotoaparátu – od natáčania až po základy strihu videa. Naučíme Vás, ako nastaviť fotoaparát i ako si poradiť so zvukom.

Kurz je vhodný pre absolventov Fotokurzu pre začiatočníkov, kurzu Portrét v prirodzenom svetle a pre stredne pokročilých fotografov.

 

PODROBNÝ OBSAH KURZU

Voľba fotoaparátu, objektívov a ďalšieho príslušenstva pre video.

Základné nastavenia pre video (snímková frekvencia, pravidlo 180° uzávierky, picture style, vyváženie bielej, doostrenie).

Základné princípy natáčania – expozícia ostrenie.

Ostatné technické parametre – ISO pri videu, crop faktor.

Nahrávanie zvuku (základné druhy mikrofónov, gain).

Možnosti stabilizácie obrazu.

Natáčanie interview.

Natáčanie ilustračných záberov.

Točenie z ruky.

Synchronizácia zvuku a obrazu na klapku.

Krátka ukážka postprodukcie.

Možnosti publikovania videa na youtube.

 

NA KURZ SI PRINESTE

fotoaparát s nabitou batériou a miestom na karte ????

viacero objektívov, ak ich máte

statív, ak ho máte


Miesto konania: Košice


Dátum konania: 10.11.2019 - 11.11.2019

Počet lekcií: 2 / Dĺžka 1 lekcie: 300 min.


Level:

začiatočník, mierne pokročilý

Veková skupina:

teen 15-18r, dospelí 18+, 35+, 65+

Vhodné pre:

muži aj ženy

Počet žiakov (min.-max.):

Min: 6 Max: 12


Popis a špecifikácia:

POPIS KURZU

Adobe Lightroom je grafický program vyvinutý špeciálne pre fotografov, ktorý obsahuje všetky potrebné nástroje pre tonálnu a farebnú úpravu digitálnych fotografií a tiež nástroje pre retuš. Má premyslenú štuktúru a intuitívne ovládanie, ktoré Vám pomôže ľahko si osvojiť princíp jeho fungovania. Lightroom umožňuje veľmi rýchle a efektívne triedenie fotografií a pridávanie kľúčových slov. Spracovanie fotografií v PC je dnes prirodzenou súčasťou práce fotografa. S neupraveným výsledkom priamo z fotoaparátu sa dnes už neuspokojí ani väčšina fotoamatérov. Tento kurz je zameraný na jednoduchý a spoľahlivý spôsob, ktorý Vás dovedie k úžasným výsledkom. Naučíme Vás, ako spracovať Vaše zábery rýchlo a efektívne, aby ste z nich vyťažili maximum.

Kurz Adobe Lightroom je určený všetkým nadšencom digitálnej fotografie, ktorí si chcú osvojiť tajomstvá pôsobivej grafickej úpravy a retuše fotografií. Na svoje si prídu profesionáli, ktorí sa fotografovaním živia (alebo by sa ním v budúcnosti chceli živiť), pretože Vás naučíme, ako pracovať efektívne aj s veľkým množstvom fotografií a ako “vyvolať” žiarivú, perfektne ostrú fotografiu z formátu RAW. Kurz však môžu absolvovať aj hobby fotografi, ktorí by radi posunuli svoje zábery na vyššiu úroveň.

 

Každý účastník dostane učebné materiály ku kurzu ZDARMA!
Link na inštaláciu 7-dňovej trial verzie dostane každý účastník tesne pred kurzom.

 

PODROBNÝ OBSAH KURZU

1. Digitálny obraz a jeho vlastnosti
2. Rozdiely medzi formátom JPEG a RAW
3. Katalóg a poriadok v súboroch s fotografiami
4. Základné i pokročilé úpravy expozície, farieb a tonality
5. Špeciálne efekty a filtre
6. Retuš fotografí rýchlo a efektívne
7. Vytváranie vlastných “receptov” na úpravu fotografií
8. Úprava stoviek fotografií jedným klikom
9. Efektivita práce s Lightroomom – lepší výsledok za kratší čas
10. Príprava fotografií na tlač a web

 

NA KURZ SI PRINESTE

notebook s nainštalovaným programom Adobe Lightroom (ideálne verzia 6, CC alebo Classic CC)


Miesto konania: Košice


Dátum konania: 30.11.2019 - 01.12.2019

Počet lekcií: 2 / Dĺžka 1 lekcie: 300 min.


Level:

mierne pokročilý, pokročilý

Veková skupina:

teen 15-18r, dospelí 18+, 35+, 65+

Vhodné pre:

muži aj ženy

Počet žiakov (min.-max.):

Min: 6 Max: 12


Popis a špecifikácia:

POPIS KURZU

Naučili ste sa pracovať s Adobe Lightroom, ale chcete sa posunúť ďalej? Rôzne techniky retuše, práca s vrstvami a maskami, ale aj tvorba fotomontáží či grafická úprava sú náplňou intenzívneho školenia v programe Adobe Photoshop.

Kurz Adobe Photoshop je určený najmä absolventom začiatočníckeho alebo pokročilého kurzu Adobe Lightroom, ale aj tým, ktorí sa už v Lightroome dobre orientujú a chceli by sa naučiť aj pokročilé techniky úprav fotografií vo Photoshope. Na svoje si prídu profesionáli, ktorí sa fotografovaním živia (alebo by sa ním v budúcnosti chceli živiť). Kurz však môžu absolvovať aj hobby fotografi, ktorí by radi posunuli svoje zábery na vyššiu úroveň.

 

Každý účastník dostane učebné materiály ku kurzu ZDARMA! Link na inštaláciu 7-dňovej trial verzie dostane každý účastník tesne pred kurzom.

 

PODROBNÝ OBSAH KURZU

Digitálny obraz – vlastnosti a rozlíšenie, farebné režimy, formáty súborov a ich použitie

Základné úpravy fotografií v module Adobe Camera Raw

Pracovné prostredie programu Adobe Photoshop a jeho prispôsobenie

Farebné úpravy fotografie a prevody do ČB

Práca s filtrami

Využitie retušovacích nástrojov

Princípy vrstiev a tvorba masiek

Cesty a výbery

Tvorba fotomontáží a koláží

Čo konkrétne sa na kurze naučíte?
Orientovať sa v prostredí programu Adobe Photoshop, pracovať s vrstvami a používať nástroje.
Upraviť či dramaticky zmeniť farby na fotografii.
Dodať fotografii efekt kresby, maľby…
Zvládnuť pokročilé techniky retuše pleti a vlasov pri portréte.
Odstrániť z fotky nežiadúce prvky, vymeniť zavreté oči za otvorené, zredukovať dvojitú bradu a pod.
Vyhladiť či úplne vymeniť pozadie na fotografii.
Pridávať na fotku zvláštne efekty, napr. poletujúci sneh, rôzne svetelné odlesky.
Zlúčiť dve fotografie dokopy, vytvoriť tzv. sendvič, dvojexpozíciu, či fotomontáž.
A mnoho ďalšieho ???? Tešíme sa na Vás!

 

NA KURZ SI PRINESTE

notebook s nainštalovaným programom Adobe Photoshop (ideálne verzia CC).



Dátum konania: 10.05.2019 - 10.05.2019

Počet lekcií: 1 / Dĺžka 1 lekcie: 300 min.


Level:

začiatočník, mierne pokročilý

Veková skupina:

deti 7-14r, teen 15-18r, dospelí 18+, 35+

Vhodné pre:

muži aj ženy

Počet žiakov (min.-max.):

Min: 2 Max: 8


Popis a špecifikácia:

PRAKTICKÝ WORKSHOP, KTORÝ VÁM UKÁŽE, AKO NAPÓZOVAŤ ĽUDÍ PRI FOTENÍ TAK, ABY VYZERALI ČO NAJLEPŠIE.

Neexistuje póza číslo 40, ktorá zaručene funguje na lokácii č. 21 s dvojicou č. 15. Teda nie, pokiaľ nepoznáte, čo robí pózu dobrou, prirodzenou a hlavne pokiaľ neviete, kedy a prečo je potrebné vôbec pózovať. Na tomto kurze sa naučíte správne základy pózovania, ktoré budú fungovať rovnako dobre či už na ženskej alebo mužskej forme. Tieto poznatky využijete na vytvorenie rôznych ďalších póz, ktoré vám zabezpečia dostatočnú variabilitu pre vytvorenie skvelých fotografií, na ktorých sa Vaše subjekty naozaj búdu páčiť sami sebe a ku ktorým vám bude už len stačiť pridať emóciu (bonusový materiál).

Čo sa na workshope naučíte: 
- pózovanie ženskej formy
- pózovanie rúk 
- pózovanie mužskej formy
- pózovanie dvojice
...a mnoho ďalšieho vrátane praktických cvičení zameraných na diagnostiku jednotlivých póz 

Kurz je vhodný pre absolventov Fotokurzu pre začiatočníkov, kurzu Svetlo a kompozícia a pre stredne pokročilých fotografov.

Cena kurzu: 109,- Eur
(zahŕňa lektora, modela a modelku, školiacu miestnosť, občerstvenie - káva, čaj, minerálka, drobné sladkosti).

Rozsah kurzu: 5 hodín - zahŕňa teoretickú i praktickú časť  

Lektor kurzu: Roman Pinček

Pre prihlásenie sa na kurz nás kontaktujte mailom alebo cez kontaktný formulár a uveďte typ kurzu a vybraný termín.

Miesto kurzu: Fotoateliér [me] Michaela Eliáš, Strojárenská 3, Košice.

 



Dátum konania: 07.06.2019 - 07.06.2019

Počet lekcií: 1 / Dĺžka 1 lekcie: 300 min.


Level:

začiatočník, mierne pokročilý

Veková skupina:

teen 15-18r, dospelí 18+, 35+, 65+

Vhodné pre:

muži aj ženy

Počet žiakov (min.-max.):

Min: 1 Max: 6


Popis a špecifikácia:

PREMEŇTE SVOJE SNY O SKVELEJ FOTOGRAFII
NA SKUTOČNOSŤ!

Ateliérové svietenie je otáznikom pre mnohých fotografov. Na našom kurze Vás naučíme, ako sa popasovať s ateliérovými zábleskami a ako využívať foto-dáždniky, softboxy, odrazné dosky a iné štúdiové vybavenie. Ukážeme Vám, ako dosiahnuť maximálny efekt s minimálnym vybavením. Všetko si vyškúšate pri fotografovaní portrétu.

Podrobný obsah kurzu:
1. Špecifiká fotografovania v ateliéri
2. Druhy ateliérového osvelenia, záblesky vs. trvalé svetlá
3. Modifikátory svetla a ich použitie
4. Fotografovanie portrétu s jedným svetlom
5. Fotografovanie portrétu s viacerými svetlami
6. Portrét vs. celá figúra - požiadavky na svietenie
7.. Základy pózovania a komunikácie s modelkou
8. Výber a použitie rekvizít pri fotografovaní portrétu

Kurz je vhodný pre absolventov Fotokurzu pre začiatočníkov, Svetlo a kompozícia a pre stredne pokročilých fotografov.


(zahŕňa lektorku, modelku, profesionálnu vizážistku školiacu miestnosť vybavenú dataprojektorom, občerstvenie - káva, čaj, minerálka, drobné sladkosti)

.
Rozsah kurzu: 5 hodín - zahŕňa teoretickú i praktickú časť

Pre prihlásenie sa na kurz nás kontaktujte mailom alebo cez kontaktný formulár a uveďte typ kurzu a vybraný termín..

Miesto kurzu: Fotoateliér [me] Michaela Eliáš, Strojárenská 3, Košice